condizioni e informazioni
condizioni e informazioni
1. Condizioni generali
I presenti termini e condizioni si applicano a tutti i casi in cui skivtryck.se/discrepublic.com svolga un incarico su richiesta del Cliente (di seguito denominato Contratto) o il Cliente acquista beni da skivtryck.se/discrepublic.com (di seguito denominato Acquisto), se non diversamente convenuto dalle due parti per iscritto. Tale altro accordo è valido solo se firmato da entrambe le parti. La conferma del cliente implica l’accettazione del presente contratto.
2. Offerte e prezzi
L’offerta di skivdruck.se/discrepublic.com è valida per trenta (30) giorni dalla data indicata nell’offerta (periodo dell’offerta).
Tutti i prezzi delle offerte sono indicati in SEK e non comprendono l’imposta sul valore aggiunto, le spese di trasporto e altri oneri e indennità. I prezzi indicati in un’offerta accettata e ordinata si applicano anche se il listino prezzi Generale è stato modificato durante il periodo dell’offerta. Il listino prezzi relativo all’assortimento di skivdruck.se/discrepublic.com è valido trenta (30) giorni dalla data di emissione. Il cliente è responsabile di accertarsi di eventuali variazioni di prezzo, nonché di richiedere un nuovo listino prezzi.
3. Prenotazioni
Ci riserviamo il diritto di effettuare modifiche relative ai prezzi e ai contenuti sui siti Web skivtryck.se e discrepublic.com.
4. Condizioni per il pagamento
Skivtryck.se/discrepublic.com utilizza l’opzione di pagamento anticipato o posticipato, il che si applica in ogni caso. In caso di pagamento anticipato, il pagamento deve essere disponibile presso skivtryck.se/discrepublic.com prima che l’ordine diventi vincolante e lo stesso venga eseguito. In caso di pagamento posticipato, la fattura dovrà essere inviata da Klarna alla data di consegna prevista e il pagamento dovrà essere effettuato al netto di quindici (15) giorni dalla data della fattura, se non diversamente concordato. In caso di ritardo nel pagamento, skivtryck.se/discrepublic.com si riserva il diritto di addebitare interessi del ventiquattro (24) percento all’anno. Oltre agli interessi sui ritardi di pagamento, il Cliente è tenuto a rimborsare a skivtryck.se/discrepublic.com le spese sostenute per il reclamo e per la gestione delle lettere di reclamo. Tutti le merci rimangono di proprietà di skivtryck.se/discrepublic.com fino al completo pagamento. Qualora vi siano validi motivi per ritenere che il Cliente non adempirà ai propri obblighi di pagamento, skivtryck.se/discrepublic.com si riserva il diritto di annullare l’esecuzione dell’Ordine e conservare tutto il materiale prodotto e consegnato per il Cliente fino al completo pagamento a skivtryck.se/discrepublic.com da parte del Cliente o fino a quando non saranno state fornite garanzie accettabili. In caso contrario, skivtryck.se/discrepublic.com si riserva il diritto di rescindere il contratto. In caso di violazione dell’accordo, il Cliente, su richiesta di skivtryck.se/discrepublic.com, è tenuto a restituire, a proprie spese, i beni per i quali il Cliente non ha adempiuto ai propri obblighi di pagamento.
5. Condizioni aggiuntive
Skivdruck.se/discrepublic.com si riserva il diritto di addebitare costi aggiuntivi per lavori relativi a carenze o modifiche/correzioni nella fornitura del materiale da parte del Cliente, e/o nei casi in cui il Cliente modifichi in altro modo le condizioni del Contratto rispetto a quanto originariamente concordato.
Qualora il Cliente non consegni il materiale entro le tempistiche previste o secondo le specifiche del materiale applicabile, si calcolerà il mancato rispetto dei tempi di consegna.
6. Tolleranza di qualità
Il Contratto viene eseguito utilizzando la copia master e il materiale che il cliente ha fornito per l’uso nella produzione di materiale stampato (Materiale originale). Il Contratto viene eseguito in conformità alle specifiche che skivtryck.se/discrepublic.com applica nella produzione del tipo di materiale che detta produzione prevede. Non verranno considerati errori quelli che, in base all’esperienza professionale comprovata e accettata, presentino lievi difformità o quelli dovuti a errori nel Materiale originale fornito dal cliente a skivtryck.se/discrepublic.com.
7. Tempi di consegna
I tempi di consegna sono indicati nella conferma d’ordine/offerta basata su skivtryck.se/discrepublic.com e specifica il numero di giorni lavorativi previsti per la consegna. I tempi di consegna iniziano a decorrere dalla data in cui il Cliente abbia consegnato tutto il Materiale originale e skivtryck.se/discrepublic.com abbia inviato la conferma dell’ordine (Inizio produzione). I tempi di consegna potrebbero subire un prolungamento qualora il Cliente apporti modifiche all’ordine effettuato e/o in altro modo ritardi la consegna del Materiale originale approvato.
8. Reclami
È responsabilità del cliente verificare, al momento della consegna, che la quantità e la qualità della merce sia in conformità ai punti 6 e 7 di cui sopra. In caso di difformità che superino i livelli di tolleranza, il cliente è tenuto ad informare immediatamente skivdruck.se/discrepublic.com. Tale reclamo deve essere presentato per iscritto ed inviato a skivtryck.se/discrepublic.com entro dieci (10) giorni lavorativi dalla data di consegna. Per difformità non visibili, skivtryck.se/discrepublic.com è responsabile solo per le difformità per le quali sia stato presentato un reclamo per iscritto entro cinquanta (50) giorni lavorativi dalla data di consegna.
9. Resi
Non è prevista alcuna politica di restituzione. Non è possibile la restituzione di produzioni personalizzate e create in base alle richieste del cliente.
10. Trasporto merci danneggiate
Qualora una merce di skivdruck.se/discrepublic.com subisca un danno durante il trasporto, indipendentemente dal fatto che il danno sia visibile o non visibile, ciò deve essere segnalato immediatamente allo spedizioniere e, comunque, entro 7 giorni.
11. Limitazione di responsabilità
Discrepublic.com non sarà responsabile per eventuali danni derivanti da o in relazione a qualsiasi consegna. skivtryck.se/discrepublic.com non sarà responsabile per eventuali difformità causate da Materiale originale difettoso, errato o consegnato in ritardo o altre informazioni dal Cliente. Discrepublic.com non è tenuta a risarcire il Cliente, ad esempio, ma non esclusivamente, in caso di incompatibilità, interruzioni operative, perdita di dati o altri danni economici. Discrepublic.com non è tenuta a risarcire il cliente per eventuali danni indiretti, e la responsabilità totale di Discrepublic.com relativa al risarcimento non potrà mai superare l’importo relativo al reclamo ai sensi delle condizioni del Contratto/Acquisto.
12. Responsabilità del cliente
Il Cliente dovrà sollevare Discrepublic.com dal risarcimento che Discrepublic.com potrebbe pagare a terzi per danni a cose o persone, o in caso di violazione dei diritti di proprietà intellettuale di terzi nell’errore o il difetto è dovuto al Materiale originale o ad altre informazioni fornite dal cliente a Discrepublic.com.
13. Materiale originale
Il Cliente è tenuto a fornire tutto il Materiale originale necessario per l’assolvimento del Contratto. La consegna di tale materiale avviene a spese del cliente e mediante il sito designato da Discrepublic.com. Il materiale originale deve essere conforme alle specifiche indicate da Discrepublic.com. Il Materiale originale viene conservato presso Discrepublic.com gratuitamente per il Cliente per 24 mesi dopo la data dell’ultimo ordine (Periodo di conservazione). Successivamente, a meno che il Cliente non ne abbia richiesto la restituzione, il materiale verrà distrutto. La restituzione di tale materiale è a carico del Cliente. Alcuni materiali originali, come articoli in vetro e pellicole per la stampa, non possono essere restituiti e pertanto saranno distrutti alla scadenza del Periodo di conservazione. La conservazione del Materiale originale è a rischio del Cliente e Discrepublic.com non potrà essere ritenuta responsabile per eventuali danni o la perdita del Materiale originale.
14. Diritti di proprietà intellettuale
Il Cliente garantisce che il Materiale originale non violi il copyright altrui, il diritto al marchio o altri diritti di proprietà intellettuale e che non sia di natura o forma tale da violare qualsiasi normativa, regolamento, autorità, pratica o abitudine, buone pratiche di marketing o che possa offendere la morale generale. Il cliente è responsabile di tutti gli obblighi nei confronti dei titolari o delle autorità, incluso, ma non limitatamente al pagamento di royalties, copie di dazi o obblighi simili.
Discrepublic.com si riserva il diritto di rescindere il Contratto senza alcuna responsabilità verso il Cliente nel caso in cui sussista un motivo ragionevole per sospettare che il Materiale originale sia contrario a quanto indicato nei due punti precedenti. Qualora il Cliente violi quanto indicato nei due punti principali del paragrafo 13, il Cliente è tenuto a rimborsare Discrepublic.com per tutti gli eventuali danni e tutte le spese sostenute da Discrepublic.com nel contesto di tale violazione. Tali spese comprendono, a titolo esemplificativo, danni, spese legali e altri spese relative all’assistenza legale.
15. Forza maggiore
La Parte sarà esonerata dai propri obblighi ai sensi del presente Accordo nella misura in cui sia impossibilitata ad adempiere ai propri obblighi a causa di uno sciopero generale al di fuori del controllo della Parte, manifestazioni, alluvioni, guerre, decreti governativi o simili (forza maggiore). In tal caso, la Parte è tenuta ad informare immediatamente l’altra Parte per iscritto di tali circostanze e, per quanto possibile, ad adoperarsi per prevenire o eliminare le cause della propria incapacità ad adempiere ai propri obblighi. Tale notifica implica che il Termine di consegna subirà un ritardo di quaranta (40) giorni lavorativi e, nel caso in cui tale circostanza persista per più di quaranta (40) giorni lavorativi, ciascuna delle Parti ha inoltre la facoltà di annullare l’ordine per iscritto rinunciando però al diritto al risarcimento.
16. Controversie
Il Contratto è disciplinato dal diritto svedese in quanto si applica ad accordi conclusi in Svezia tra parti svedesi. Le eventuali controversie derivanti dal Contratto saranno risolte da mediatori o arbitri in Svezia, in conformità con la legge sull’arbitrato svedese. Tuttavia, nel caso in cui la controversia sia relativa ad importi che, al momento del ricorso, ammontino a un massimo di due (2) importi di base di prezzi ai sensi della normativa (1962: 381) sulle assicurazioni generali, la Parte ha tuttavia il diritto di presentare un ricorso presso un tribunale svedese.
Discrepublic.com
Renvägen 10
S-352 45 Växjö
Svezia
Tel:+46 (0)470 74 29 00
www.discrepublic.it
privacy policy
Thank you for using our services or visiting our website(s). In this privacy policy, we describe what information we collect, as well as how and why we do so, when you visit our website(s) or use our services. Our privacy policy also details how we use and publish this information. We take your privacy very seriously and will never sell lists or email addresses to any third parties.
We process and protect personal information with the utmost care and attention. Whenever we process personal data, we comply with relevant regulations, including the GDPR.
1. General information
1.1 Definitions
The following definitions will help you understand our privacy policy. When we talk about we/us/our, we mean Skivtryck.se or DiscRepublic.com, located at Skyttegatan 11 in Växjö and registered with organistion number 556781-9254. We offer our clients a modern, music and video oriented e- commerce platform. When we talk about user, we mean an employee of the Skivtryck.se and DiscRepublic.com organisation. A client or subscriber is someone who has made an order in our webshop and/or subscribed to our newsletters. Partners are persons or organisations with which we have business exchanges. We sign separate agreements with these partners to safeguard your privacy in accordance with our guidelines.
We collect information on our websites. Some of this information is personal in nature. Personal information is any information that can be used to identify you: your first and last names, date of birth, telephone number and email address.
Our privacy policy applies to our website(s):
https://discrepublic.it
https://www.discrepublic.com
This privacy policy applies to these websites. The term websites refers to the website itself, web pages, interactive features, applications, widgets, blogs, social media, social media tabs or other online or mobile content that links to this privacy policy. This online content can be displayed on a computer, smartphone or another type of device or in a different manner. By offering our products and services, we can collect personal information about a website visitor, client, user, person or email address on, or related to, a distribution list or subscriber.
1.2 Changes
We may modify the content of this privacy policy at any time. The most recent version is indicated by the version number and the date found at the bottom of this privacy policy. All updates and changes enter into force immediately. We will publish a revised version on our websites and include a link to our privacy policy in the footer of our newsletters or communicate the changes in some other manner.
We recommend regularly consulting this privacy policy to stay up to date on any changes that may be relevant for you. Our copies of this privacy policy – saved electronically or otherwise – are the real, complete, valid, authentic and enforceable copies of the version of the policy that was in force on the date on which we acquired your personal information.
1.3 Scope
This privacy policy takes precedence and pertains to – and respects – all information that we collected or will collect about and/or from you. If applicable, we employ separate terms of use for which we will always ask separate, deliberate permission.
1.4 Questions and/or remarks and/or unsubscribing
If you want to unsubscribe from our emails, you can click on the opt-out link at the bottom of any of our email messages at any time. If you have any questions, remarks and/or complaints or if you want to update, delete or modify your personal information, please contact us. The same applies if you have any concerns about how we deal with matters pertaining to privacy. E-mail us on dpo@discrepublic.com or send us a letter to skivtryck.se/DiscRepublic.com, Att: Victor (DPO), Skyttegatan 11, SE35241 Växjö, Sweden or email to dpo@discrepublic.com.
1.5 DPO
We employ a DPO (Data Protection Officer) who can be reached via the aforementioned email address (dpo@discrepublic.com). Persons involved can contact the DPO about any matters pertaining to the processing of the information of the person involved and to exercise their rights under the GDPR.
2. The information we collect
2.1.1 Information that you voluntarily provide to us
When you make use of our platform, place an e-commerce order, sign up for our newsletters, events or other services, consult our customer service team, send us an email, reply to a blog, start a chat conversation, integrate our service with a different website or service or communicate with us in any other way, you voluntarily provide information to us, which we collect.
Depending on where and for what purpose you enter this information, it contains: your name, address, personal information, general information pertaining to your organisation and position, user data, payment information and information pertaining to your interests/lifestyle characteristics. By providing this information to us, you agree to let us gather, use and store this information for the purpose in question.
2.1.2 Information that we collect automatically
If you are a client, a user of our e-commerce platform, if you signed up for our newsletters, events or other services or visit our websites, we collect information from you. Depending on how you contact us, this information contains your IP address, your operating system, your browser ID, your browser activity and other information pertaining to your visit to our website(s). We collect this information as part of our log files, but also through the use of cookies or other tracking technologies. For more detailed information, refer to our cookie policy below (chapter 5).
2.1.3 Personal information that we receive in order to send information
When a client uses a social media link, or when a website visitor uses the “share” option, we permit the client/website visitor to share our email and/or website content with the person whose personal information the client/website visitor entered. We will use this information only once to send them the requested information.
2.1.4 Information from other sources
We may receive information about you, e.g. your name, email address, demographical information, IP addresses, location and your use of social media platforms, by performing a search on the internet or using (third-party) tools.
. Why we process information
We process personal information for the following purposes and will not store this information any longer than necessary. If you want to know more about the choices we make when processing your personal information, feel free to contact us via dpo@discrepublic.com.
3.1 Legal obligations
A small number of our processing activities are conducted because we are legally required to do so. This mainly concerns personal information that we need to meet our tax liability. We may also process personal information in the event of judicial obligation.
3.2 Execution of contracts with our clients
We record which organisations visit/use our platform, along with their relevant contacts. We process the personal information of these contacts in order to meet our contractual obligations.
3.3 Sales and marketing purposes
Like any organisation, we want to acquire new clients and retain existing ones. Skivtryck.se therefore uses personal information to send contacts email and/or text messages or contact them via telephone. We do not release personal information to third parties, unless you give us unequivocal permission to do so, although we can use your profile/interests to find similar profiles. We sometimes personalise our emails and other communications to make them more relevant.
3.4 Improving our services
We strive to offer the users of our platform, clients, visitors of our websites and/or subscribers optimal ease of use and the highest quality of service.
4. The rights of the person involved
Under the GDPR, every person (the person involved) whose information is being processed has a number of rights. We do our best to meet these requirements at all times. If you have any tips or remarks, please let us know! To exercise your rights, you can contact us via dpo@discrepublic.com or +46 (0) 470 742980.
- Information and insight: it goes without saying that you can gain insight into which personal information of yours we process.
- Rectification: if you believe the information we have on you is incorrect, please let us know so we can update it.
- Right to be forgotten: you can ask us to temporarily or permanently delete your personal information. We may still need your information for other (e.g. administrative or judicial) purposes.
- Limitation: if you believe we are unlawfully or incorrectly processing your personal information, you can limit our processing of your information.
- Objection: you can object in writing (via email or regular mail) to the processing of your personal information. We will treat your request with care and get back to you as soon as possible.
- Transferability: this is a new right under the GDPR, which you can exercise if you want to transfer your personal information. Although this will (probably) not be relevant for us, we would be happy to answer any questions you have about this matter.
The Swedish Data Protection Authority: we would we happy to help if you have any complains about your personal information. Swedish privacy legislation gives you the right to submit your complaint to the Swedish Data Protection Authority (Datainspektionen).
5. Cookies and tracking
Skivtryck.se cookie policy
We use cookies and other similar tracking technologies, e.g. tracking and conversion pixels, in order to improve our services, optimise the performance of our websites and email campaigns and efficiently execute (email) marketing campaigns.
What are cookies?
Cookies are small text files that are placed on a PC, tablet or smartphone during a visit to a website. The use of cookies is completely safe and cookies are never used to uncover personal information such as passwords.
What types of cookies are there?
There are four types of cookies that are used on Skivtryck.se and DiscRepublic.com’s websites.
- Essential: these cookies are essential to ensure that Skivtryck.se and DiscRepublic.com’s websites perform well. They allow you to navigate our websites and make use of the features we offer. These cookies do not identify users as individuals. Not accepting these cookies may affect the performance of our platform or (parts of) our websites.
- Functional: these cookies allow our websites to remember the choices you made during your visit (e.g. your username or language settings) in order to provide a more personalised online experience. They may also allow you to view videos, play games and use social tools such as blogs and chatrooms. The information gathered by these cookies may include information that you provided and which can identify you as a person, e.g. your username. We will always be open about what information we gather, what we do with it and whom we share it with (if applicable). Not accepting these cookies may affect the performance and functionality of our platform or our websites and it may limit your access to the content on our platform or our websites.
- Performance: these cookies help us gain insight into how visitors use our websites by providing information about the areas they visited, the time they spent on our website and any problems they encountered along the way, e.g. errors. This helps us improve the performance of our websites. These cookies do not identify you as a person. All data is anonymised and aggregated.
- Targeting/advertisements: these cookies track you for extended periods of time across multiple websites and are capable of building a profile. This can be used to segment you based on your specific interests. These cookies are often used to send more personalised emails and show more relevant advertisements online. An advertisement network places one or more cookies on your computer or that of other website visitors via a third-party website. The network can access these cookies when you visit websites that are part of this advertisement network. Most of these cookies can track consumers via their IP address, so they can gather information that can identify you as a person.
The various types of cookies may consist of “session cookies” and “persistent cookies.” Session cookies are temporary cookies that are stored on your computer/device until you leave the Skivtryck.se or DiscRepublic.com website. A persistent cookie will be stored on your computer for much longer or until it is manually removed (how long the cookie is stored on your device depends on the “lifespan” of the specific cookie and your browser settings).
Deleting cookies
The easiest way to delete your cookies is via your browser settings. If you want to opt out of “interest-based advertisements,” visit http://www.youronlinechoices.eu/. Note that you may still receive generic advertisements. If you use multiple devices to visit Skivtryck.se/ DiscRepublic.com’s websites (e.g. your computer, smartphone, tablet, etcetera), you must ensure that every device’s browser settings are customised to suit your cookie preferences.
Policy changes
Skivtryck.se/DiscRepublic.com reserves the right to modify this privacy policy. Any changes will be communicated on this page. This page was last updated on March 2nd, 2018.
I nostri clienti ci hanno recensito con un punteggio di 4,8/5 su TRUSTPILOT!
© DiscRepublic | Termini e informazioni